Sidor

söndag 26 juni 2011

Semester dag 8 / midsommardagen

Ja, jag vet nästan inte vad jag kan skriva om igår om jag inte återigen skriver om mat ;-)
- så vi kör ett sista matinlägg på ett tag. Efter den här njutarhelgen så är det dax att återgå till bra matrutiner som gör att jag kan "lätta lite".
Mellan frukost och lunch så klämde jag och Susan dock in ett träningspass- det tycker jag vi ska ha en eloge för;-) Vi tog Olgas sommarpass, det ska jag ta och köra med i sommar...gick snabbt, behöver ingen utrustning och blev helt slut. Bra kombo i sommartider! Laddade hem appen hon rekommenderade, funkade kanon.

På kvällen trotsade vi kylan (äh...kyla och kyla..men det var ju inte sommarvarmt precis..) och satt ute. Maten smakade utmärkt och menyn såg ut såhär:
Vit sparris med löjrom och gudomlig havtornssås
Skaldjursrisotto med färska havskräftor
Minipavlova med lemoncurd och jordgubbar
Nu börjar gästerna droppa av och lugnet infinner sig här. Ska ta och packa väskorna- vi ska åka till Stockholm några dagar och förhoppningsvis njuta av skärgården och mysiga strandhugg på söta öar. Två andra hållpunkter har vi...allsång på Skansen har vi tänkt ta på tisdagkväll och så vill jag se Lars Wallins utställning på Waldemarsudde. Vi tänkte åka ikväll...men vi började prata om trafikkaoset denna dan så det är kanske bättre att vänta till imorgonbitti, vi får se!

Väder: Sol, moln, blåst, regn...lunchen var dukad ute och vips kom en störtskur...men framåt eftermiddagen spred sig molnen och solen tittade fram. Fin, lite kall, kväll.
Träning: Olgas sommarpass + plankor
Känsla: Skönt soft, goa skratt varvat med djupa diskussioner :-)

1 kommentar:

  1. 1000000000 tack för en fantastisk härlig och god helg. Goa människor och fab mat. Mums, jag undrar bara när jag åt så här mycket sist? Ska ladda ner ditt träningsprogram och bli lite duktig nu.
    Ha det nu så ljuvligt i Stockholm, hälsa keep up the good training!
    P&K

    SvaraRadera