Sidor

torsdag 23 juni 2011

Semester dag 6

Mitt i glädjen...kom sorgen.

Idag har varit en fixardag....gjort lemoncurd, bakad tårtbottnar, gjort färskost och lite annat smått och gott som behöver fixas bla till denna menyn. Har en supergod tårta också på G ...recept kommer om den blir så god som jag tror, den är en mix av vit choklad, lemoncurd, blåbär och på mitt eget initiativ...jordgubbar.

Mitt i mitt fixande och strävande efter att göra morgondagen så bra som möjligt fick jag ett samtal. Ett ledset sådant. En av mina vänner miste någon nära, någon viktig, någon som hon såg upp till. Hon fick inte möjlighet att säga hej då. Tänk...det gäller verkligen att ta vara på stunderna i livet, att leva i nuet. Mitt i livet, när vi minst anar det, så kan allt förändras och inget som var viktigt för en minut sen är viktigt längre....

Jag åkte in till stan och köpte en blomma. En fin solrosbukett. Lämnade vid dörren.
Ja, inte kommer det hjälpa, men jag hoppas det skänker en omtänksam, varm tanke...mitt i all förtvivlan.

Och för denna saks skull ska jag ha en fantastisk midsommar. Ta vara på varenda minut, skita i om inte allt blir perfekt, ha tid att umgås och bara vara. Leka och dansa. Dricka champagne och ta vara på livet här och nu och försöka må så bra som jag bara kan och se till så att alla andra har det likadant!

Jag hoppas ni gör detsamma. Jag önskar er en varm, härlig, glädjefull och kärleksfull midsommarhelg! Gör den till det bästa ni någonsin kan..och skit i om inte mat och städning är perfekt..det är ändå inte det som någon kommer ihåg. Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar