Sidor

lördag 25 juni 2011

Semester dag 7 / Midsommarafton!

Mums! Vi hade en mycket trevlig, mysig och framförallt väldigt GOD midsommarafton igår. Alla som är här har en passion för mat och dryck vilket visar sig i måltiderna som alla har planerat. Jennie och Fritte som hade med sig luchen dukade upp en fantastisk buffé... mycket av delikatesserna kom från Lisa Elmqvist i Östermalms saluhall så ni kan ju gissa att det var delikat :-) Sillar, olika laxar, skagen, löjrom, västerbottenpaj, röror, sallad, gott bröd...you name it- allt som skulle vara där och lite därtill fanns! Vi satt och åt i flera timmar och jag, som har försökt hålla igen sista tiden, hade nästan ont i magen, haha!


Eftersom vi satt och åt så länge så var det ju inte många timmar till middagen ;-) men innan dess hann vi äta tårtan jag hade gjort, och den blev god!



2 delade sockerkaksbottnar med blåbärssylt och lemoncurd emellan (alltså 4 bottnar hög) och hela tårtan är sen övertäckt av smält vit choklad som är utrörd i turkisk yoghurt- i ett tjoooockt lager :-) och på med jordgubbar/blåbär och lite lavendelblommor. Kan rekomenderas!
Kvällen var lika trevlig med härligt inslag-superduperbra musiktävling! Älskar musiktävlingar men vinner aldrig och det gör ingenting! Men igår kom jag faktiskt 2:a (hade en bra Fritte i mitt lag :-)) kanon!


Väder: Regn och moln och blåst! Lite surt...det är ju så skönt att sitta ute men det fanns inte en chans..          
Träning: 50 min pw...inga plankor (skäms och ta nya tag!)
Känsla: Relaxed, nice, proppmätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar