Sidor

lördag 13 november 2010

Lagan- värt ett besök!

Jag åker till detta metropol som ligger en mil norr om Ljungby en gång i månaden...för där finns världens bästa massör som jag inte kan leva utan. Eller det hoppas jag ju förstås att jag kan ;-) men hon underlättar mitt liv en hel del på många plan...

Men inte nog med detta- Lagan har mycket mer att erbjuda och jag känner att jag måste förmedla detta till alla "out there" som inte upptäckt detta ännu :-)
Tänkte jag skulle tipsa om hur ni kan förgylla en dag och jag lovar...ni kommer INTE att bli besvikna! För er i Jönköpingstrakten: det tar bara 50 minuter att åka dit om ni drar på lite.

Ett perfekt upplägg för en tjejdag enligt mig:
Man packar bilen med lite kaffe och en god macka och sätter sig i bilen och kör söderut (om man är i tex Jönköping förstås ;-)) Man sätter på lite go musik i bilen och styr kosan mot Judith och Solabergs spa (har skrivit om det innan). Man kör rakt ut i skogen och möts av ett rött hus och när man stiger i genom dörren så  VIPS! stiger man rakt in i himmelriket- kära nån så bra man mår bara av att vara där... Jag har varit där själv på behandling men också med ett gäng tjejer då vi gjort lite mindra behandlingar, badat tunna, bastat, ätit gott och njuuutit...Judith är en superduktig hudterapeut och anpassar aktiviteter och upplägg efter egna önskemål. Så där har du och dina utflyktskompisar en bra start på en härlig dag!

Judiths fiíina badkar...finns två.
Jaha hörni...efter det så tar ni bilen in till Lagan city! Och stannar vid det som en gång kallades stallet. När jag var liten så var det en restaurang där (och hotell kanske..) och jag kommer ihåg är vi var där och åt julbord..
För några år sedan så renoverades hela byggnaden av de som äger Cooee och det har blivit skitsnyggt! Där är butik/showroom, kontor mm. De säljer förstås smycken men även porslin, möbler och inredningsprylar. När Cooee startade så var det inredningsdetaljer som var fokus, kom ihåg en fin julstjärna i plast, men nu ligger fokus ligger på smycken- fina sådana..

Kolla hemsidan...webshop och mycket inspiration.
Mia- en go tjej från Ljungby (samma fina årgång som jag ;-)) har öppnat en butik "Loft store" med damkläder, väskor och skor i Cooees lokaler. Jag hade hört så mycket om butiken som öppnade 1 september i år och i torsdags fick jag äntligen tillfälle att titta in. Så himla roligt att någon vågar satsa på lite speciella, ovanliga märken i en liten stad. Hoppas Lagan och Ljungby uppskattar detta. Tror säkert att Mia får en kundkrets som åker en bit för att handla hos henne.. hoppas hon öppnar butik på nätet också. Jag håller tummarna för att det funkar! Märkena hon säljer är lite dyrare, själv gillar att ha mina kläder säsong efter säsong och då tycker jag att det är ok att det kostar lite mer, iallafall endel av det jag köper.
Hittade ett par byxor från Graumann som jag blev lite kär i..
Mia hade dom på sig tillsammans med en superfin top från Filippa K, men den fanns tyvärr inte i min size..

Japp, sen tycker jag ni avslutar dagen med en runda i Ljungby. Ni måste absolut göra ett besök hos trevliga Helens och Anita på Happy design Sweden i Ljungby men först behöver ni lite energi- en fika på Roddys r förstås given!! En vallmoruta med ost och ett säterknyte förgyller livet!!

En sak får ni dock inte glömma- ring mig innan ni åker- jag vill hänga med!!
Kram på er och ha en skön helg. Själv har jag det fint...har 4 goa barn i huset och ska på fest ikväll!

1 kommentar:

  1. Ja jag hörde att du skulle dit av Jeanette, förstår att ni hade det trevligt. Hur hade du det i helgen på festen? Vi har haft en så där otrevlig helg, har inte ens orkat ringa dig i helgen och prata, du kan ju läsa på bloggen och sen kan ju du lägga till som vet hans bakgrund oxå, hur mycket mer spännande det blir då. Några kvällstidningar som har ett par stämningar att vänta skulle jag tro.
    Dessutom saknade Bono och jag några ynka poäng för att bli uppflyttade hrmmm

    Sköt om dig
    kramkram

    SvaraRadera