Sidor

torsdag 11 november 2010

Födelsedag

I lördags vaknade jag av frukost, sång och paket vid sängkanten. Så mysigt! Goda mackor och kaffe och fina paket.Hannes hade varit och köpt Oscar Linnros cd- sött av honom..han vet att jag blir så glad av att lysnna på den! Och så fick jag en fin klocka- en rosa- min älsklingsfärg..;-)
Packe hade skrivit ett fint brev. Där stod att jag skulle packa lite övernattningsgrejor och en liten svart blåsa och att det är avfärd klockan 11. Ni som känner mig vet att jag ÄLSKAR utflykter så detta var en perfekt paket till mig..och jag hade inte anat det minsta. Barnen hämtades och väskan packades och kl. 11 åkte vi söderut. I Ljungby skulle Packe bara köpa en kaffe och vilka stod inte där?! Jojamensan- Johan och Susan, våra goa, goa vänner från Växjö som vi ofta åker på lite tripper med. Så kul, jag blev jätteglad förstås!

Picknick i bilen- Susans supergoda surdegsbröd, rökt lax, mosad avocado och Johans hemmagjorda citron- och vitlöksaioli- helt ärligt den godaste mackan jag någonsin ätit!

Resten av helgen gick i lyxens tecken. Fint hotellrum i Helsingborg, champagne, liten tripp till Danmark, supergod, lång middag på Bara Vara (kan varmt rekommenderas!Väldigt gott och kanontrevlig personal) och mysig nattpromenad, hotellfrukost och lite shopping innan vi åkte hem...

Lyxhelg!
Men lyxen slutade faktiskt inte där....när vi skulle hämta barnen hos mamma & pappa så väntade ännu mer uppvaktning och ytterligare en jättegod, lyxig 3-rätters middag tillsammans med syster yster med familj och så förstås mamma & pappa. Jag fick bla presentkort på längdskidor!! Jippie! Stod på önskelistan!

Tack alla som gjorde min helg fantastisk! Puss på er!

2 kommentarer:

  1. Låter helt underbart! Där har Mathias verkligen något att lära :o)

    SvaraRadera
  2. Tack själv goaste vännen! Ja den turen gör vi gärna om :)
    Va roligt med längdskidor...jag måste verligen ta tag i detta, men nu får nog lilla betalkortet vila lite...hihi
    Sköt om dig och ha det bäst, hälsa din goa familj. Kramkram

    SvaraRadera