Sidor

fredag 26 november 2010

Gott vin

Får man blogga om vin? Eller framkallar det ökad konsumtion av denna ädla dryck?
Jaja..eftersom jag bloggar om mina favvosaker i livet så får jag viga ett litet inägg till vin iallafall!
Har beställt några röda viner från Kajsa Wines som jag var och hämtade idag (eller rättare sagt Packe, för jag var ju hos Cissi och piffade;-)) Beställde tre olika:
The Bean Cof­fee Pinotage
Årgång: 2009 Pris: 89,00:-
Tan­ken bakom The Bean var att skapa ett vin med tyd­liga toner av kaffe och mocka, vil­ket åstad­koms med lag­ring till­sam­mans med franska ros­tade eksta­var. Dof­ten är stor och gene­rös, och sma­ken är fyl­lig och fruk­tig med tyd­liga inslag av kaffe och mörka bär.
Amani Pen­dana Shiraz
Årgång: 2007 Pris: 119,00:-

Beskriv­ning: Amani Pen­dana Shi­raz 2007 har en oge­nom­skin­lig färg. Vinets arom är en kom­bi­na­tion av mjuk­het, söt färsk frukt­smak, ett spår av salt och pep­par, som slu­tar med en ton av lak­rits. I bör­jan är sma­ken upp­fris­kande ren och över­går till en ros­tig lak­rits­smak som avslu­tas med en kryd­dig pep­par­smak. Vinet upp­vi­sar en fin balans av syra, kon­cen­tre­rad frukt och ekinslag.




Arts­pace - Caber­net Sau­vig­non Shi­raz Mer­lot Malbec
Årgång: 2008 Pris: 99,00:-
Beskriv­ning: Gene­rös, myc­ket fruk­tig nyan­se­rad, kryd­dig doft med inslag av björn­bär, cho­klad och fat. Medel­fyl­ligt, nyan­se­rat, smak­rikt, myc­ket fruk­tigt och kryd­digt vin med bra balans, inslag av björn­bär, cas­sis, fat och choklad.

Har precis smakat Artspace...jättegott...rekommenderas varmt!
Och nu...IDOL..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar