Sidor

måndag 8 november 2010

Blossa X

Nu har jag precis provsmakat Blossas glögg för året! Smak av saffran och cognac..i en jättefin guldig flaska. Tror det mest är formen på flaskan jag faller för varje år...gillar den. Årets variant var god, lagom mycket saffransmak. Ska nog gå och köpa ett par flaskor till. Jag är sådär förtjust i glögg annars, tycker ofta det blir för sött. Får jag välja så dricker jag helst en starkare variant... helst mammas hemgjorda annars tex någon av de här:

Går ju att göra goda alternativ till glöggen- det är mumma att koka ihop lite äppeljos med kanelstänger, kryddnejliga, en bit ingefära, farinsocker, lite vanilj och sätta lite sprätt på den med en skvätt calvados...det är gottigottgott.;-) Ska snart berätta om min superhelg..

1 kommentar:

  1. Jag kanske få testa en flaska nu när du säger att den var god :) jag har precis kommit hem från ett träningspass på klubben med Bono, fingrarna är bortfrusna...men nu väntar Johans äppelpaj och lite te! Tack för en supermysig helg. Kramkram

    SvaraRadera