Sidor

söndag 3 oktober 2010

Happy Design Sweden

Har haft en supertrevlig helg! Åkte till Ljungby igår för att träffa mina goa vänner. Vi hade en toppendag men mycket prat, skratt, god mat och dryck. Första stoppet för dagen var hos härliga Helen och Anita på Happy Design Sweden. Två glada, kreativa tjejer som gör superfina smycken, helt i min smak! De hade byggt ett jättefint visningsrum som precis var klart- så vi var på invigning :-) Vi fick hemmabakta kakor i mängder, kaffe och te så vi satt och myste i ett par timmar varvat med att pilla, kolla och prova allt fint! När vi gick därifrån var vi alla "upp-blingade". Jag köpte jättefina armband, är SÅ nöjd!

Såhär berättar Anita och Helen själva om deras idé:
Det började egentligen en regnig sommar i en stuga på den jylländska västkusten. I brist på sol och värme började vi drömma om ett designföretag, där vi kunde få utlopp för det som kliade i våra fingrar. Happy var med oss redan då, för vi ville att den som såg våra grejor skulle bli lite glad. Mia, vår bästa vän, gav oss verktyget. Efter en sommarkurs i silversmide inspirerade hon oss att också vara med i verkstaden. Vi började smida, gick några kurser och nu längtar vi till verkstaden varje ledig stund. Vi hoppas att det vi känner inuti oss när vi sågar, slipar, löder och stämplar syns i våra smycken; en glimt i ögat, en stunds vila i ögonblicket, en plötslig glädje i en oväntad detalj, en påminnelse om någon som vi bär nära hjärtat eller ett skratt i vardagslunken. Vi startade vår firma. Den fick namnet Happy Design Sweden HB, det kändes liksom självklart.

 
Änglar..
Silver- och läderarmband. Jag slog till!
Rosor..
Mys..
Smakfullt..
Goa brudar..
Vad ska jag välja? den eller den? Äh- tar båda!

Tack Anita och Helen för allt fint ni hade ordnat!
Tack Anne och Jeanette för världens bästa dag!!
Tack alla mina bästisar för en härlig lördag!!!




2 kommentarer:

  1. De har sååå fina grejer. Ett tag köpte alla i Älmhult deras namnbrickor :o)

    SvaraRadera
  2. Har varit inne och tittat på deras hemsida, så mycket fint. Kan tänka mig att ni hAr haft en härlig helg. Bono och jag har fått en kväll för oss själva, då Jochan och Kenzo har farit till Rydaholm och fira svärmor. Nu blir det mys med lite te och sen blir det träning, trist att det blir så mörkt tidigt....
    Kram i massor
    Ps superfina knappar du har köpt, sen du nämnde din stickning så har jag gjort ett krafttag och slutfört två stickprojekt...nu har jag bara tvá till innan jag får köpa ett nytt hihi

    SvaraRadera