Sidor

måndag 29 november 2010

Designmarknad

Igår var jag och barnen på designmarknaden som går av stapeln en gång om året (på tändsticksområdet i Jönköping) Har velat gå dit i flera år men det har inte passat så jag hade höga förväntningar ;-). Och jag blev inte besviken! Den var inte så stor men det var supermysiga utställare där som visade och sålde jättefina saker. Jag handlade till kontanterna var slut! Köpte faktskt lite julklappar- inte dåligt va? Men vad det var kan jag ju inte skriva om här ;-)
Min favvomonter var definitivt Viktoria Mörns. Hennes företag heter Torian. Hon virkar hur fina och skojiga  grejer som helst. Köpte några galgar i rosa-rött-orange, mina finaste färger... och beställde ett par virkade krokar till. Låter knäppt men ni ska få se! Hon hade även virkat in lampfötter och sladdar som var jättefina, och pallar...och adventsljustakar...och julgranskulor...och...och...
En annan tjej som hade gjort kanonfina silversmycken hette Ida Raymondson. Jag köpte ett par fina örhängen som hette Donut. Till ett örat var örhänget som en munk (en rund ring med hål i) och till det andra så var det "hålet", alltså bara en plutt. Åh...synd att hon inte har en hemsida så ni kan gå in och titta på allt fint hon hade!
Katrin Bååth sålde sina grafiska tryck och handstickade mössor....fint... (lånade bilden från hennes hemsida- hoppas det är ok!)

Där var massa andra kreativa utställare som visade upp sina alster, Tove Aronsson gjorde tex fina smycken med mycket tankar bakom. Gå in och kolla på http://www.walkforgold.com/.

Som pricken över i:et så fick man kaffe och kunde köpa goa, goa kakor..kolla in http://www.passionforbaking.com/. Sååå fina cupcakes och brownies...

Efter designmarknaden gick vi en runda på stan och köpte, hör och häpna, ännu några julklappar. Det finns lite mysiga butiken som inte ligger precis mitt i smeten som jag gillar, tex Katani som säljer barnkläder och leksaker- jättefina sådana. Där blev det några paket till syskonbarnen :-)
Har aldrig varit så tidig med julklappar! Ska satsa på att vara klar med allt till Lucia..ja minsann!

2 kommentarer:

  1. Halloj vännen! Åh vilken härlig dag du har haft och där hade jag gärna botaniserat omkring på den fina marknaden. Jag hoppade helt julskyltningen i går. Det fick bli lite lussebak, skidåkning och adventsfika och mys istället. så skön söndag har saknat det kände jag. Nu fick jag lite dåligt samvete när du har fixat så många julklappar. Jag har fått till en, har stickat en sjal till Emilia, har några idéer men inget inhandlat än...jaja det ordnar sig nog.
    Ha en härlig dag
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Kul att du gillade designmarknade i år. Klart du kan visa min bild. /Katrin Bååth
    www.katrinb.se

    SvaraRadera