Sidor

söndag 3 juli 2011

Semester dag 15

Jag har vilat ögonen på den perfekte mannen de sista dagarna ;-) men idag gjorde jag slut...eller han tog slut helt enkelt. Lättläst chic-lit för er som gillar sånt. I love sånt..speciellt på sommaren! Sen började jag på lite tyngre grejer, haha!, har lånat Thomas Bodströms bok av pappa. Återkommer om vad jag tycker om den. Ska vi se vilka hemligheter han kan berätta om..smask, smask!
Har köpt en ny tvål och handkräm till landet..Gardeners soap och handcream..passar ju som handen i hansken här där jag är ute och påtar i landen hela dagarna, fixar och donar med buskar och snår!
Eller... så var det för att jag tyckte dom var fina och för att jag önskar att de gröna fingrarna kanske vill visa sig nångång :-) och om jag köper en gardeners tvål så måste den känslan väl bara komma, eller hur?
Återigen...harmoni på landet...en mamma som går och påtar i landen..bakar en kaka på godsakerna hon odlar och ropar så fint till alla att " nu är kaffet klart!" och då kommer alla glada barn och hennes händiga man bara springande över gården och säger att "Åh, mamma- du är allt den bästa i hela världen!"- ja, så har vi det! Bli avis bara!
Hemlis...detta är allt mina gröna fingrar fixat med...säg det inte till nån!
(..jag har iallafall en väldigt händig man...;-))

Väder: Regn, sol, mulet omvartannat. Varmt och fuktigt hela dagen och en varm och härlig kväll- gick att sitta ute länge, länge.

Träning: Ville verkligen få tummarna loss och köra ett träningspass idag men efter några dagar i lathet kändes det lite tungt- jag tog mig samman tack o lov- så efter en regnskur så tänkte jag att ska det bli lite lättare så väljer jag en bra plats...och valde denna:


Gick bra! Svetten lackade...skulle avslutat med en promenix men ooops! då kom syster och svåger på besök...så synd!;-) Det blev middag och ett glas rött istället. Bakade min hälsotårta..blev gott!

Känsla: Lugnt och skönt. Roligt och kärt. Nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar