Sidor

fredag 25 februari 2011

Sand

Mmmm...gjorde Lagan igår igen...och hade en fantastiskt skön förmiddag. Förresten började det sköna kvällen innan när jag var min vän Christinas Yin yoga pass i Ljungby. Det var förresten både skönt och "ont" ;-)..men ont på ett bra vis liksom. Höfterna fick sig en omgång vill jag lova, och det är ju bara att lära att det behövs mer Yin yoga! Läs mer om yoga formen här. Efter yogan fick jag dessutom några glas gott vin och trevligt sällskap resten av kvällen...mysigt...saknar några av mina goaste vänner sådär till vardags. Vi träffas regelbundet trots att vi flyttat men det blir liksom inte det här spontana, vardagslyxiga. Men ack så härligt när det händer! Tack Christina!

Efter en god (kort;-)) natts sömn åkte jag ut till Solabergs spa och fick en ansiktsbehandling. Jag använder Nimues produkter- bästa som finns för mig. En tjej från Nimue var på plats och visade ett nytt sortiment med kroppsprodukter- Kalahari.
Förpackningarna var bruna och i trä..
Fina armband för en hundring där pengarna går oavkortat till skolan..
Alla produkterna är baserade på ökensand..
Body lotion burk..Mums! Köpte en men inte till mig själv..;-)

Super fina förpackningar och produkter med ett "hjärta". Grundaren till Nimue är uppväxt på en gård i Kalahariöknen och har nu skapat dessa produkter men enbart naturliga ingredienser och dessutom till förmån för de människor som bor och lever där. Han vill ge tillbaka och har grundat en skola bla. Jag testade kroppslotionen och handkrämen och de var helt ljuvliga och doftade supergott, öken på nåt sätt..

Fick såklart avsluta Lagan besöken med en tur till Cooee och Loft. Blev en liten påse från Cooee, men det var inte heller till mig så jag vågar inte berätta än vad det blev. Mia på Loft hade fått in massa fina kläder och skor! Blev kär i en kappa (typ..) från Filippa K, ett par brallor (samma som jag har men annan färg, haha!), ett par boots från Ash som var hur snygga som helst men lite småååå (skit!) och en tröja...men kunde inte fatta några beslut- kunde tyvärr inte spontanköpa allt det där... men ska ner till amayzing Lagan igen på tisdag för att få massage så jag kan ju titta in då... :-)

Idag är det fredag! En tur till jobbet och sen helg.. I like! Får avsluta med ett citat från Christina som behövde gå upp tidigt efter vår vin och snack kväll i torsdags:
What the heck!- You only live once - so you better do it good!
Du är så klok, kära du!

1 kommentar: