Sidor

söndag 6 februari 2011

Vila

Jag har en vilodag idag :-)
Fin kudde att vila huvudet på..från Torian
Jag är lite trött i knoppen ;-)...hjärnan har fått väldigt mycket intryck veckan som gått och jag tror att den behöver vila...sortera tankarna liksom. Läste nånstans att ”om du jobbar hårt behöver du också vila hårt.” På nån sätt så känns det dock inte lika legitimt att vila knoppen efter mycket "hjärn-jobb" som att vila kroppen efter mycket "kropps-jobb"...
Så idag har det blivit långfrukost, lite fix med semestern i april, lite lunch...och inte så mycket mer:-) Ska försöka sitta och bara titta ut genom fönstret en stund- kalla det meditation eller reflektion- jag tror det är vad jag behöver!
Kroppen kanske dock behöver röra på sig framåt kvällen...funderar på lite zumba i Taberg...

1 kommentar:

  1. Sånt mönster virkade ju farmor! (Fast så klart inte i de där vackra färgerna ;-)
    Hälsningar
    Helena

    SvaraRadera