Sidor

onsdag 23 februari 2011

Kroppsspråk

Jag har precis avslutat en utbildning i presentationsteknik som jag varit på i 2 dagar- fantastiskt givande och roligt!
Har lärt mig massor...vikten av mål, struktur, berikande av språket, argument, kroppsspråk mm. mm. Jag har hela huvudet fullt med verktyg och tekniker att använda! För första gången i mitt liv har jag blivit filmad när jag hållt en presentation ..och varit tvungen att titta på den ;-) Såklart är det ju jättebra, men lite jobbigt tycker jag..haha!
Min första presentation handlade om kroppsspråk. Så himla intressant! Vet ni att orden vi säger bara står för 10-15% av det som förmedlas? Resten säger din kropp, dina gester och din röst. Härligt ämne som jag kommer fortsätta sätta mig in i.
Fortsätter min retoriska bana nästa vecka...ska gå på en föreläsning med Elaine Bergqvist (skitsnygg hemsida, kolla in..)i Växjö. Återkommer om det!
Snacka om att använda kroppen!
Nu ska jag snart sätta mig i bilen och åka från Älmhult där utbildningen varit (jobbar man på IKEA så är Älmhult mecka :-)) och bege mig till Ljungby. Jag ska gå på min vän Christinas Yoga pass ikväll- ska bli jättekul! Imorgon fortsätter jag med lite kul aktiviteter innan jag beger mig tillbaka hem!

Älmhult...

...Mecka..nästan samma...;-)

1 kommentar:

  1. Låter som en helt fantastisk kurs! Åh jag hade gärna gått på den istället för att bråka med it leverantörer...finns säkert bättre kroppsspråk för det oxå hihi
    Ser fram emot att få lite inspiration nästa vecka
    Må bäst
    Kram kram

    SvaraRadera