Sidor

måndag 10 januari 2011

Vill

God morgon. Det är måndagmorgon och jag ska snart iväg till jobbet. Har jobbat 12-timmars pass lördag och söndag så jag försöker samla ihop lite jobbenergi innan jag sticker iväg.

Jag hade ett långt samtal med en härlig yogavän i fredags som fick mig (som alltid får) mig att börja fundera.. Så nu övar jag på att prata snällt till mig själv ;-) för att jag VILL det. ;-) Alltså inte för jag måste eller behöver. Alltså inga "jag måste", "jag borde", "att jag inte kan" eller "jag måste hinna.." osv.. Så här kommer det:

Jag vill ha en bra vecka där jag får mycket gjort och har massor av energi kvar när jag kommer hem från jobbet. Jag vill ha mysigt med Hannes och Lovis. Jag vill prata ostört med Packe en stund varje dag. (Inte det lättaste med en dotter som gillar att snacka:-)) Jag vill lägga mig i tid och vakna utvilad. Jag vill gå och fika med en go vän jag inte träffat på länge. Jag vill vara pedagogisk när jag plockar upp grejer från golvet och när ingen vill komma och äta. Jag vill gå och fixa mina torra spruckna naglar så jag blir fin till festen på lördag. Jag vill ha en superkul helg i Ljungby. Jag vill gå på yoga på onsdag. Jag vill gå en sväng på stan och hitta lite smått. Jag vill göra nyttiga lunchlådor att ta med till jobbet. Jag vill i lugn och ro dricka en kopp te och läsa min nya Femina. Jag vill fixa all tvätt och vara glad när jag viker och stryker.  Jag vill vara glad och energirik!

Och så vill jag att ni får en trevlig och skön vecka! Kram

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar