Sidor

söndag 2 januari 2011

Lila & spackel

Go´kväll!
Min söndag som gått väldigt fort...har inte hunnit med så mycket men vips är klockan 18...så kan det va!
Började med att försöka vara händig...tänkte att jag kunde bredspackla taket på toan (vi håller på att renovera den..), hur svårt kan det va? Njaa...det gick okey men jag tror inte ett proffs hade fått slipa lika mycket som jag får, haha! Jag får nog lägga några timmar till på det innan det är klart..
Detta är ett proffs..ni ska inte få nöjet att se mig spackla ;-) men ni kan föreställa er mig uppe på en stege försökandes att med ett supersegt spackel göra "stora, svepande rörelser" (Packe citat) och få ett "3-mm-resultat" (Packe citat). Innan jag börjar nästa gång så ska jag be Packe att INTE komma in med små goda råd hela tiden.. (det var nära han fick spackel i nacken ;-)) Alltså ärligt... finns det någon glad amatör som kan spackla ett jämnt 3 mm-lager våtrumsspackel i stora svepande rörelser? Nej, jag tror på ett bra resultat om man spacklar 1 mm lite där och 5 mm lite här! Ojoj- så bra det kommer bli! :-)

På tal om nåt annat!
Fick en inredningstidning av mamma igår där denna elefanten var med. Tycker bara den är så fin! Men jag skulle inte vilja ha den hemma, passar inte in, tycker bara om att titta på den lite... Fanns fina muggar till oxå. Båda är från Indiska.
Nu ska jag ha en skön söndagkväll, imorgon är det back to work efter en fantastiskt skön nyårshelg. Hörs snart!

1 kommentar:

  1. Godkväll!!
    Men Packe är väl inte så noga när det gäller renovering;o)
    Ett tips är att servera P en terapigrogg & sätta honom framför Top Gear för att sedan göra som du vill med badrumstaket.

    //kanelbullestinn snowraceråkare (JL)

    SvaraRadera