Sidor

fredag 11 mars 2011

Tack bloggen!

Har haft en stressig dag, har känt mig otillräcklig...slutade med att jag fick ett litet bryt...och vad kan då vara härliga än att komma hem och öppna sin lilla blogg och bara tänka glada tankar om favoriter av olika slag. Tack bloggen för att du finns ;-)

Kvällen ska fortsätta i favoriternas tecken, jag ska mysa med mina två favvo-kids (medan min favvo-man är på hockey), sitta i favvo-fåtöljen, äta nåt gott och så ska jag faktiskt förbereda lite för morgondagens middag då favvo-syster med family kommer och käkar middag. Det blir thai-stuk om jag inte hinner ändra mig ;-)
Typ nåt sånt här...
Var och handlade i min favvo- (haha..behöver skriva favvo många gånger så jag blir på riktigt, äkta gott humör igen..) asienbutik igår...älskar att gå runt bland hyllorna och hitta nya godsaker. De har så himla fina örter, grönsaker och sallader där- och till på köpet så är dom billiga. Köpte pak shoi, bönor och thaibasilika att ha i grytan..gott, gott!
Köpte en fin asiatisk kokbok på bokrean med recept fån kinesiska, koreanska, japanska, vietnamesiska och thailändska köket. Genuina, många enkla recept blandat med med kökskultur, dukning och vett och etikett från de olika länderna.

Använder mest receptböcker för inspiration och tips...är dålig på att följa recept. Kör på känsla;-)
Så nu ska jag ta min känsla och öppna kylskåpet...så får vi se vad det blir..:-)
Kram och trevlig fredagkväll! 

2 kommentarer:

  1. Hej Nettan!
    Nu "skiter" vi i lay outen och gör vår egen favvo layout!!
    Nu är maten i ugnen och jag dricker ett glas rött och kollar alla fina saker du inspirerar mig med:)
    Ses på måndag!
    Kram Kattis

    SvaraRadera
  2. Hoppar in och önskar dig en helt ljuvlig helg. Kram på dig

    SvaraRadera