Sidor

fredag 18 mars 2011

Hemma...

..igen efter att ha spenderat en vecka i härliga Helsingborg!
Hann inte njuta så mycket av staden, dagarna och kvällarna fylldes med jobb men ett par promenader och ett besök på trevlig restaurang hanns med. Solen sken, det var lite kallt men ändå så mycket vår i luften! Härligt att sitta ute och ta en kaffe i pauserna. Dock försvann den vårkänslan när jag satte mig i bilen igårkväll för att åka hem....jag körde rätt in i värsta, värsta snöovädret. Bara vitt och grått överallt, såg inte var vägen började eller slutade. Satt nästan i bilen och nästan lipade och trodde aldrig jag skulle komma hem...men jag tog mig samman, tog en paus i Värnamo, sopade rent bilen och samlade lite kraft och sen lättade det faktiskt sista biten. Hem, ljuva hem kan man säga fick en ny, starkare betydelse när jag svängde in på garageuppfarten ;-)

Får ta och åka på shoppingtur till Helsingborg framåt våren tror jag...under en kvällspromenad gick jag och fönstershoppade lite......så mycket fina butiker det finns och inte bara det vanliga...shoppade flera par skor bla när jag gick där i mörkret, haha!

Idag blir en mysdag med Lovis..och förberedande för Hannes disco imorgon. Han har bjudit sina kompisar på födelsedagsdisco och det blir pizza, läsk och godis bla... Han hade gjort en lång lista med vad som ska fixas och handlas och ett körschema för kvällen :-) Go kille!

Hörs snart igen!

1 kommentar:

  1. Usch då så hemskt att hamna i en sån snöoväder, brr förstår dig precis. Åh va det lät härligt med en Helsingborgsväng jag åker gärna med dig ;) för shoppingråd...hehe

    Härligt med körschema, det är ju koll på killen =) Ha nu en härlig helg, här blir det bastu nu efter en skön dag i backar och skidspår. Bono pustade tungt nu så även han är nöjd efter dagens 7,5 km skidrunda.

    Många goa kramar till er från oss till fjälls

    SvaraRadera