Sidor

tisdag 7 december 2010

Blandad kompott!

Alltså..vi har världens bästa tjej på vår gata! Hon kommer varje tisdag och tar upp beställningar på frallor till lördagmorgon. Vi har stående beställning ;-) Hon gör det helt privat för att tjäna lite extra pengar antar jag. Förra gången hade hon med en kompis som sålde korv för sin skolklass- så då fick vi pålägget också!
Har inte varit med om det sedan jag själv gick i skolan, då var det endel idrottsföreningar som sålde frallor. Härligt med engagemang och initiativtagande och färska frallor på dörren varje lördagmorgon!

Idag har det varit en mycket lugn dag...Loppan är sjuk och jag har varit hemma. Vi har inte gjort många knop, vi behövde nog vila båda två.. och det blir en likadan dag imorgon också. Jag ska vara borta nästa vecka med jobbet så det känns bra att "avlasta" Packe med lite vab. Konstigt...men det blir alltid samma visa- vem har mest och viktigast saker på jobbet- när såklart barnen ska komma först i alla lägen..

Har suttit och surfat runt lite under dagen (och käkat nötter- gjorde en stor sats goa nötter i helgen!) och hittat både det ena och andra... bla:

Ewa Larsson släpper ny kollektion "affordable luxury" för Lindex imorgon- fin kimono, eller hur? Största frågan är- orkar man en sväng till A6? ;-)

Hittade en länk till en sida, provrummet.se, och kom på att min goa vän Christina har pratat om den...denna fina blusen kostar bara 398:- Bra pris!

Såg på facebook att Loft fått in suuuperfina skor!

Ja, jag slog ihjäl någon timme med planlöst surfande!

Vill ni förresten smaska lika goda nötter som jag gjort under dagen så är receptet här:

Grunden är från Lailas första bok, men jag blandar i så mycket som jag tycker och vad jag har hemma..
ca 400 g blandade nötter
1 äggvita
malen ingefära- gott, jag tar mycket...
malen kardemumma- gott, jag tar mycket...
malen kanel- gott, jag tar mycket..
lite råsocker
lite salt
Blanda först nötterna med äggvitan och häll sen i kryddorna du vill ha. Häll ut på en plåt och in i ugnen 10 minuter. Smaskens!

Avslutar med en lite "svischig" (kan man skriva så, haha) bild från Liseberg..vintrigt värre- härligt!
Barnen åker rensläde..


 

1 kommentar:

  1. Halloj min svischiga vän!Vilka fina saker du har surfat runt och hittat, den där blusen var ju ljuvlig...hrmm
    Hoppas att ni mår lite bättre idag och att du inte blev förgiftad av hostmedicinen. Glömde ju fråga dig igår om du såg äntligen hemma och den belysningen de hade i badrummet...ljuvlig tror att jag ska konsultera din händiga man där och försöka komma på ett ställe där vi kan ha detta.
    Vi hörs
    Kram på dig

    SvaraRadera