Sidor

måndag 12 juli 2010

Vilken värme!

Det är ju verkligen helt otroligt vilken sommar vi fått. Jag har idag och imorgon kvar innan jag börjar jobba igen... trots det fina vädret så har jag faktiskt varit hemma hela dagen idag. Lovis har haft en kompis här som hon längtat efter varje dag på semestern och jag har tagit tag i tvätthögen som blir efter nästan 3 veckor utomlands. Men det gör faktiskt inte mig något- at hålla mig lite inomhus o det varma vädret... jag vill inte klaga på något sätt- det är bara det att min kropp är inte riktigt gjort för 33 grader och uppåt.. det funkar en stund i solen- sen måste jag bara in i skuggan. Jag blir liksom geggig i huvudet, smått trött och degig. Degig var bra- det passar skitbra! Känner mig liksom som en degklump både på insidan och utsidan, haha!
Men det är bra härligt att ha fått lite färg på kroppen- det ska inte förnekas! Äntligen- det blir jag faktiskt lite piggare av däremot.

På onsdag får jag en leverans som passar skitbra just nu- en hängmatta. Vi har liksom inte nån bra slappeplats utomhus här hemma, men nu kommer vi få det. Där ska jag ligga och läsa en bra bok och mysa. Det bästa är att många familjemedlemmar får plats så vi behöver förhoppningsvis inte slåss om den! Såhär ser den ut:

Vi har en förkärlek här hemma för möbler där flera får plats. På vår favoritplats inomhus där vi tillbringar mest tid (förutom i köket kanske som är en annan favvoplats) står det två 1,5-sitsfåtöljer från IKEA- vi bor i dom två och två...
På tal om IKEA så ska vi dit ikväll (också en härlig plats att åka till i värmen;-)), vi måste handla lite grejer till landet. Efter ombyggnaden så saknas det garderober, toagrejer mm. Ska även köpa lite tyg och trolla fram en snygg soffa tänkte jag.  Blir nog bra det...
Kram på dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar