Sidor

söndag 18 juli 2010

Mmmm...vilken go helg!

Vilken ljuvlig helg vi har haft...riktig semesterfeeling på hela helgen- gott att ha fast man jobbar. I fredags jobbade jag rätt länge, kom hem och åt supergod middag på balkongen och sen kom en massa energi flygande. Så då satte jag igång att baka knäcke, göra müsli, baka maränger, göra pesto och städade och donade- det känns ändå att jag har haft semester för det var länge sen sån energi flög på en fredagkväll efter en god middag kan jag säga;-).


Har ett superbra recept på ett enkel och gott knäcke, tror jag lagt upp det innan men här kommer det igen:
Recept:
2 dl mjöl (majs eller annat)
0.5 dl solrosfrö
0.5 dl pumpakärnor
1 dl sesamfrön
0.5 dl linfrö
0.5 tsk salt
0.5 dl rapsolja
2.5 dl kokande vatten
Rör ihop alla ingredienserna och bred ut på ett bakplåtspapper, ska täcka hela. Baka i ugn 1 timma i 150 grader.
 
Vi har haft goda vänner här lördag-söndag, ni vet såna där vänner som är så skönt att ha boende hemma...som vågar gå i skåpen och göra lite som dom vill, som man bara kan "va" med- det är fina grejor- tack J&S för supertrevliga dagar! Vi har ridit islandshästar, gått promenad, fikat på Kroatorpet och ätit massa god mat och druckit gott till. Eftersom vi precis varit i Italien så blev det italienskt tema på kvällens middag, vi satt och åt och pratare och skrattade hela långa kvälen utomhus- kan inte bli mycket bättre än så!
 
Avslutade helgen med en liten shoppingtur (4 nya pocketböcker!) och en timmes massage idag. Inget att klaga på! Hoppas nu haft en lika go helg och de flesta har väl dessutom mitt i en go semester- njut och må väl... Själv ska jag jobba imorgon men det är helt ok tycker jag, är man inställd på nåt så är det ju bara så. Det är lite roligt att jobba de här veckorna faktiskt, det är lite annorlunda, inte massa möten och rutiner. Massa nya människor som jobbar över sommaren och annat att ta tag i än det vanliga- lite kul!
 
Hannes följde med en kompis och hans familj till västkusten idag så vi är bara tre kvar här hemma. Kul för honom att få lite mer semester med bad och bus...
 
Kram alla!

2 kommentarer:

  1. Tack själva för en toppengohelg, så ljuvligt att bara umgås med er =) Lät skönt med massagen var det bra på det nya stället? Idag har jag stigit upp med Johan, sprungit bakat bullar och cyklat in till jobbet. Har nu jobbat av mig i några timmar och dags att cykla hem. Kanske ska titta förbi tygbutiken och se om jag kan hitta något tyg till soffan. Sköt om dig och hälsa la familia. Många goa kramar

    SvaraRadera
  2. Var det det här knäckebrödet som det bjöds på i Hemmingstorp på kräftskivan? Det var supergott!

    SvaraRadera