Sidor

lördag 10 juli 2010

Lucca

På tur!

Lucca- en supermysig stad i Tocana. Vi var bara där i några timmar men jag åker gärna tillbaka! I staden var det en gammal stadsdel omringad av en mur (som i Visby ungefär)- där var så mysigt... Vi fick en guidad tur av en svensk tjej som bodde i Italien- kul att få veta lite mer om alla byggnader och händelser. Tyvärr gjorde det att vi inte kunde gå in i en enda av de fantastiska skoaffärer som fanns :-( Såååå mycket fina skor och jag har inte ett enda par med mig hem!! Vad hände??!
Skyller på värmen- vi har haft sååå varmt hela trippen i Italien- inte ens jag orkar gå i affärer då!

Glass stopp blev det däremot!

(Inte dom bästa bilderna, men kan inte rotera av någon anledning så det finns inte så många att välja på!)
Nu ska jag till landet en sväng. Varmt även i Jönköping ju! Behöver ut på sjön en stund..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar