Sidor

söndag 9 maj 2010

Om man skulle gifta om sig...

..men jag har inte lust att byta man, skulle bara vilja vara prinsessa för en dag en dag till!
Kolla på dessa klänningar, är de inte fantastiska? Var och en på sitt sätt. Jag tycker de är supervackra allihop. Svenska Dagbladet anlitade olika svenska designers för att skapa varsin brudklänning (med tanke på kungliga bröllopet såklart) och läsarna fick sedan rösta på sin favorit. Nu, med start idag, auktioneras de ut på Bukowskis. Pengarna går till Kronprinsessparets bröllopsstiftelse, vars ändamål syftar till att stödja barn och ungdomar i Sverige, motverka utanförsskap och främja god hälsa.


Anna Holtblad

Behnaz Aram (Whyred)

Lovisa Burfitt

Astrid Olsson (Fifth Avenue Shoe Repair)

Martin Bergström

Vem vann?
Jo, Lovisa Burfitt.


Designerns kommentar: "Inspirationen kommer från Victoria själv. Jag ville ge henne en klänning som är somrigt "ung" och tjusig. Jag tänkte en del på Riverian och glamour när jag tog fram den och ville att klänningen verkligen skulle andas svensk sommar, men samtidigt fest! Silkestyget i "Blanc cassé" är väldigt lätt och flytande, och det långa kombinerade assymetriska axelbandet och släpet får stå för det kungliga. Jag har också tänkt att Victoria kombinerar klänningen med slöjan som hennes mor, drottning Silvia, bar på sin vigsel. Någonting lånat, någonting fått, någonting gammalt....".

Jag kan bara hålla med- tycker den är superfin... hade valt den till mig själv. Bara ett krux...nypris 70 tusenlappar.

Så var det bara brudbuketten kvar. Idag hade jag valt min isärklass största favorit- en bukett med pioner. Mmmm, de är så fina!
Måste göra mig ett litet pionland i trädgården inom kort...

Söt!

Mmmm..rosa!

Vackert, vackert!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar