Sidor

måndag 3 maj 2010

Knäcke

Har fått dille på hembakat knäckebröd. Mamma har bakat detta flera gånger och nu fick jag receptet med mig hem så jag kan baka det själv. Superlätt att göra. Jag har bara testat att göra det glutenfritt men det går säkert kanon att använda vanligt mjöl också.
Så gott!

Det ljusa är enbart gjort på majsmjöl och det mörka på bovetemjöl. I det slängde jag i lite havrekli och strödadlar också...det är nog dadlarna som gjorde att det fick en lite "bränd" touch. Goda båda två!

Recept:
2 dl mjöl (majs eller annat)
0.5 dl solrosfrö
0.5 dl pumpakärnor
1 dl sesamfrön
0.5 dl linfrö
0.5 tsk salt
0.5 dl rapsolja
2.5 dl kokande vatten

Rör ihop alla ingredienserna och bred ut på ett bakplåtspapper, ska täcka hela. Baka i ugn 1 timma i 150 grader.

Njut....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar