Sidor

måndag 10 maj 2010

Inspiration! Nu ska det skapas..

Ojojoj, nu ska det skapas!
Jag fick en massa fina tyger av mamma & pappa när de varit i Vietnam och tänkte sy nåt fint till Lovis och henne kusiner. Tänkte sy klänningar först men så såg jag så coola byxdressar i en butik och tada! såna får det bli tänkte jag. Sökte på nätet efter lite inspiration och hittade en butik "Stoff och stil" och där blev jag fast ett tag. Där fanns så mycket söta grejer! Massa coola grejer man kan virka, roliga djur och annat man kan sy och många fina mönster. Dessutom hade de fina tyger och söta attiraljer, typ knappar.
Så nu ska jag och töserna pyssla!

Tror ni inte dom blir snygga i sånahär?
och får vi lust kan vi virka matchande armband till....

och hade jag varit riktigt pysslig skulle jag gjort sånahär:




..men det är jag tyvärr inte!!
Men visst är dom fina...

Det är inte fy skam om vi får ihop en byxdress eller tre...då kanske det dyker upp en bild på våra skapelser!
Rycktes med av alla fina mönster och hade helt plötsligt börjat planera en helt ny hemmasydd garderob till mig själv...men det är ju tur man har lite självinsikt och inte börjar beställa hej vilt ;-) Det hade varit typiskt mig annars- ha en fullständig övertro på mig själv för stunden, köpa grejer-, inte stanna vid en sak utan när "jag ändå är igång så är det ju bara att köra på"....och så ligger de där stackars sakerna bara i en låda för det blev just inte tid! Är det någon som känner igen sig?
Vet ni- jag har ett par goda vänner, speciellt en, som alltid får sina 1000 projekt slutförda- visst är det beundransvärt?
...undrar om hon käkar nån speciell vitamin? Kanske ska gå till hälsokosten imorgon.. (haha, skojar bara, har faktiskt inte tid till det. Jag ska nämligen sy en byxdress.)

Puss & kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar