Sidor

torsdag 27 maj 2010

Long time..


Hej go vänner!
I´m back!

Börjar få tillbaka krafterna efter segt kristallöra och på det en go förkylning. Har varit sängliggande en vecka och dåsig en vecka till-men nu känner jag mig piggelin- det är HÄRLIGT! Tänk vad man uppskatta en vanlig vardag efter en veckas sängliggande.

Jag har precis rört ihop massa nötter, frön och annat gott och ställt in i ugnen. Hoppas det kommer ut sånahär om en halvtimma:


Är så sugen på nåt gott på kvällarna så jag tänkte att detta är ett hyfs bra alternativ istället för att gå i skåpen och leta;-) Nötter,frön, dinkelflingor, kokos, äggvita och honung.

Härligt det är fredag imorgon... jag och Packe ska åka till Göteborg och bara va...bo på hotell, äta en god, lång middag med goda vänner och gå och strosa. Ska bli nice. Kanske skulle ta och titta på Sex and the City 2 med.. även om den inte är direkt rosad så vill jag se den, bara för kolla på miljöerna, kläderna och så tycker jag det är coolt med tjejerna och deras vänskap. Lite svårt att få tid till allt jag vill i min vardag men jag kan gott bli lite inspirerad på att jobba på det lite! Tycker det sociala får ta stryk pga tidsbrist- hur fanken prioriterar man! ;-)
Jag har lyckan att ha ett gott tjejgäng- men vi är inte riktigt så outfittade och perfekta hela tiden, haha. Sorry tjejer, menar inte på åt sätt att ni inte är supersnygga- bara att vi inte använder riiiktigt så många designerskor!


Kanske inte är så stor skillnad förresten...kan vara vi på Österlen eller Marstrand?! :-)

Vi tillbringade förförra helgen ihop i Göteborg och hade en fantastisk helg. Vi startade med fika, shopping och lunch på stan. Framåt kvällen åt vi middag hemma hos M och sen hade vi fixat en liten överraskning till tjejerna, vi drog in till Rondo och kollade på Ugglas revy. Jag hade inte så stora förväntningar, visste inte så mycket om den- MEN ojojoj! så vi skrattade! Den var skitbra och riktigt, riktigt rolig. Uggla hade hjälp av störtsköna Annika Andersson och Per Andersson (tror han heter så..från Parlamentet). Vilken tur att vi hann se den- det var sista föreställningen. Synd för er alla som inte sett den...SÅ J-A BRA! Resten av kvällen tillbringades med snack, vin och skratt.

Så nu ser jag framåt ännu en go Göteborgshelg. Middag är bokad på Familjen, ett supertrevligt ställe, kan varmt rekommenderas. I White Guide 2010 vann de "Årets Miljö- och Stämning" Deras systerkrog Kock & Vin hamnade på en tredje plats i Sverige på den Internationella Mästarklasslistan.



Ha en go helg alla söta!
Kram

ps. Extra kram till M. Puss på dig!


1 kommentar:

  1. Tack för senast vännen! Oh så trevligt, som vanligt! Lite synd att vi fick ge oss iväg i lördags och inte hann mysa vidare men vi hade verkligen inte velat missa vår cykelfest. Nu hann vi med 2 höjdarsaker på denna helg. Puh är allt lite matt idag men men. Hoppas att ni hade en underbart skön lördag med bio och lite strosande. Ha en skön kväll och hälsa till din goa familj. Kram kram

    SvaraRadera