Sidor

onsdag 28 april 2010

Lyx

Har precis kommit hem efter en liten rundtur i Småland ;-)
Först körde jag till Växjö och grattade min kompis "Susihus" som fyller år idag- HIPP HIPP HURRA! Mer firande ska det bli om några helger när vi ska på en liten weekendtrip.
Efter det fortsatte bilen mot Ljungby för att besöka ännu en god vän och gå till min favorit-hudterapeut. Ja...visst är det lite långt att åka för en ansiktsbehandling men det är faktiskt värt det. Hon har verkligen hjälpt mig jättemycket och hittat bra produkter som passar mig. Hon har en salong i stan och en ute på landet. Den på landet är helt ljuvlig och verkligen värd ett besök- Solabergs spa. Gå in på hemsidan och kika i brochyren- ta sen med dig dina bästa väninnor och åk dit...

Snygga badkar va? Ni kommer inte bli besvikna. När ni sedan är klara kan ni passa på att besöka Cooee´s coola butik som ligger i närheten.
De här produkterna använder jag- är helnöjd!

I bilen har jag lyssnat på min nya talbok. Jag blev rekommenderad den av en kollega på jobbet och det varett bra tips, tack Marita! Jag har köpt några olika böcker av Lena Nevander Friström. Jag har läst "Kränkta människor samarbetar inte" tidigare- tänkvärd och nu var det alltså dax för nästa:

Men hallå! Vad väntar du på-livet är bara nu!
Hon läser själv in boken som bygger på en föreläsning tror jag och jag har känt igen mig många gånger under kvällen när jag lyssnat. Den handlar om balans i livet och hon har en oerhört skön stil och inlevelse när hon berättar. Det finns ju en uppsjö av böcker om temat men det här var den bästa jag "läst". Mycket humor och mycket allvar.
Såhär står det om boken:
Lever du det liv du vill leva? Eller skjuter du upp det du vill göra till senare? Arbetar du för mycket och har svårt att säga nej? Har du hög ”sjuknärvaro” eller är du rent av ”inbillningsfrisk”? Men hallå, livet är bara nu! Hela vårt välbefinnande vilar på fyra grundstenar: sömn, mat, motion och relationer. Balans i livet mellan familj, arbete och fritid är en nödvändighet och måste finnas hela tiden, inte bara under en semestervecka, menar Lena Nevander Friström.
På sitt engagerande, drabbande och humoristiska sätt berättar hon om vad som händer med oss när vi arbetar i för högt tempo under för lång tid. Självinsikt och förmåga att tänka framåt är viktigast för den som vill förändra balansen i tillvaron

Lena Nevander Friström, psykoterapeut och författare, var en av Sveriges mest uppskattade föreläsare om gränsdragningar och välbefinnande i livet. Tyvärr gick hon bort 2008 bara 54 år gammal. Fantastisk kvinna- läs hennes böcker.

Nu ska jag, sent om sider, natta mina små troll- de har varit och firat HV71 nere på stan. Det var drag på stan och de var helt uppspelta när de kom hem, precis som sin pappa!

Natti natti. sov sött!












1 kommentar:

  1. Tack snälla söta du för titten. Låter som du hade en härlig dag. Nu ska jag ramla hemmåt och ta helg, tjohoo va skönt! Önskar dig en härlig valborgshelg och hälsa så gott hem till familjen och födelsedagsbarnet i morgon. Stor kram på dig vännen

    SvaraRadera