Sidor

fredag 23 april 2010

Yoga


Jag har en söt, go vän som precis öppnat en jättefin butik här i stan som heter Elegansia. Jag var där idag och shoppade lite. Hon har ett stort utbud av Sia´s sortiment och även lite kläder och smycken mm.
Hon har denna superfina Budda statyn i butiken.... har inte vågat fråga vad den kostar... den är jättestor och hade passat perfekt på min "nya" uteplats. Den är inte inte ens påbörjad i praktiken än men den är färdig i mitt huvud! Där ska jag ha en yoga plats och en "stilla" hörna med en hängande gungfåtölj. Trä, vattenporl, sjösten, hemmajutna betongplattor...
Jag kom tyvärr inte ut ur butiken med denna budda men jag köpte en jättefin vit klänning och ett stort fint doftljus "India Chai", och så fick jag en jättefin turkos schal av Cecilia- tack söta du!

I like Yoga a lot ... får mig att hitta lugnet och koppla bort allt annat för en stund plus att det är en väldigt bra träning.
Hittade detta på nätet:

"Yoga är glädje. Yoga är balans. Det är världens första livsfilosofi där den stora tanken är att förena individen med omvärlden. På ett mer nära plan handlar yoga om att hitta balans mellan kroppen, själen och sinnet för att utveckla sin andlighet.

I dag återupptäcker fler och fler i västvärlden det befriande i att tömma ut, leva lite renare, lite klarare. När omvärlden pockar på ständig förändring och det mesta är möjligt dygnet runt blir en av vår tids stora utmaningar att hitta tid för återhämtning. Stunder med yoga får sinnet att stillas, kroppen att slappna av och andningen att bli djup och lätt. Yoga sätter igång hela kroppen. Andningen gör dig både vital och lugn och vilan eller meditationen rensar dina tankar så att du kan se dig själv och din omgivning lite klarare."
Klokt- eller hur?

Det finns ju fantastisk dekorativa yogamattor att köpa, dessa är från yogamatic. Men jag vet i rackarn om det är inte är bättre med en enfärgad i lugn färg för att hitta lugnet och känslan... Men glad blir jag av dem!

När jag ändå är inne på yoga temat ska jag tipsa om ett fantastiskt gott yoggi-te- min favorit som oftast finns hemma. Jag är en stor fan av ingefära...
Namaste
Ha en go helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar