Sidor

lördag 3 april 2010

Butiken

Utanför Jönköping, i lilla Tenhult, ligger en av mina favoritbutiker. De har en härlig mix av smycken, inredning, kläder, väskor, skor.... Jag älskar ställen som har en personlighet, som är uppbyggt av en känsla och som inte är så mainstreem som så mycket är idag. Jag handlar gärna på H&M osv. men då går jag dit för att uträtta något. När jag vill gå och strosa, bli inspirerad, köpa presenter och handla till mig själv då söker jag mig helst till de smultronställena som oftast inte ligger mitt i stan. Det finns eldsjälar som skapar fantastiska oaser- tyvärr är det ju inget man bara springer på utan oftast måste få tips om.

Lite tips i Jönköpingstrakten där jag bor:

Lantligt - vid axamo gård ligger denna lilla butik bredvid en handelsträdgård. Intredning, lite barnsaker och kläder. De har ett av mina favvomärken just nu "Melmelli".

Lustfyllt - en fantastiskt fik som ligger uranför Habo. De har en fantastisk buffé med enbart hembakat. Ett par har renoverat en ladugård till något helt fantastiskt- måste ses! Ägarinnan är även keramiker och har en butik med sina egna saker och lite annat som hon valt ut med hjärtat.

Matvarufabriken- en liten oas mitt i stan. En butik som säljer närodlad mat och även serverar lunch och fika. Här finns grönsaker, chark med kött, fisk, ost, sylt, honung, supergott stenungsbakat bröd, choklad....Gå dit!
Tyghuset- en stor butik som har allt inom tyger och det som hör till, ligger i Taberg. Att bara gå dit ger en stor inspiration- de är superfuktiga på att hålla butiken fräsch, ny och i topp. De har stor bredd i sortimentet och massa fint! Även webbshop.





Butiken - som jag skrev om ovan. Även webbshop. Gå in och kolla hemsidan!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar