Sidor

söndag 18 april 2010

Ska man va fin...

...så får man minsann jobba hårt ;-)

Jag är tyvärr inte den som lägger ner så mycket tid på mig själv vad gäller "piffing"..
Jag tycker varken kul eller avstressande att fixa med naglar, skrubba och peela, lägga mask, färga ögonbryn eller raka ben. Jag gör det bara när det MÅSTE göras. Lite synd- för det är ju bara arr erkänna att jag känner mig lite piggare och finare när det är gjort.
Men ibland får jag lite ryck och bestämmer mig för att nu är det skärpning! (Vi behöver inte prata så mycket om hur länge jag håller i...;-))
Så igår var jag på manikyr på Salongen här i Jönköping för att få en bra start på mitt nya projekt "fina naglar". Vill inte ha långa naglar men välvårdade. Och just nu skivar de sig hela tiden, går av och nagelbanden är torra och trista. Jag fick mig en härlig stund och kom ut därifrån med fräscha händer och en kasse fylld med grejer så jag kan fortsätta fixa hemma. För såklart måste man ju köpa massa nya grejer för att få till det! Jag är helt övertygad om att det blir bättre och lättare om jag har bra och nya grejer- och så är jag grymt lättpåverkad....haha!
Det blev ny fil, under- och överlack, en 2-veckorskur för de små liven, olja och AHA-kräm- nu gäller det bara att lägga lite tid på det oxå... eller går det av sig själv när man köpt så mycket grejer??

Hrmm..undrar om det hade funkat lika bra med mycket tid och typ olivolja? Nä...lite AHA-syror är nog det som behövs.
Här är serien- ska berätta sen hur det funkade!

1 kommentar:

  1. Du är ju för skön.... hahahaa!!
    Det är så kul att gå in och kolla när du skriver något och kan erkänna att besvikelsen är stor när det inte är några nya inlägg... ;-)
    Fortsätt så här söta! :-)
    Ta hand om sig!
    P&K

    SvaraRadera