Sidor

måndag 22 mars 2010

Dalarna

Mmmm...vi är på semester några dagar- lovely!
Vi är strax utanför Orsa och bor i en liten, liten, supermysig stuga. Vi slappar, åker skidor, njuter och slappar lite till- välbehövligt och fantastiskt sköööönt.
Just nu ligger det tre stycken och halvsover i soffan jämte mig, trötta och mosiga efter många timmar i en solig skidbacke. Vi har haft jättefint väder idag- snacka om att man har solbehov!
Vi ska fortsätta ta det lugnt och njuta men en liten utflykt är obligatorisk när vi är här- vi måste åka och kolla när de gör dalahästar. Det är så himla kul att se när de täljer och målar- vilken skicklighet.
Jag tycker det är superfint med dalahästar men väljer gärna de ljusa och lite annorlunda, som de här:


eller den här lite färgstarkare....

Jag har en nära och kär som snart fyller år..hon passade på att tala om att hon önskade sig ett par vita kurbitz tofflor i födelsedagspresent. Så passande!! ;-)
Tänk- det finns också där!

Tänk om det finns ett par 39:or över i Nusnäs??!

Jag har två dalahästar hemma i lite annat utförande... från coee. Gå in och kolla på deras hemsida, de har sååå mycket fint. Smycken, saker till hemmet...

Här kommer lite inspiration! De har en superfin butik i Lagan, utanför Ljungby. Värt ett besök- jag lovar.
Nu ska jag joina de andra i soffan...

2 kommentarer:

  1. Åh va det låter härligt med semester och solsken. Här är det skiftande mellan ljusgrått till mörkgrått och en hel del regn. Jättelajbans...hehe
    Njut av de härliga dalahästarna och hälsa familjen. Stor kram på dig

    SvaraRadera
  2. Lovely med ledighet!
    Du, de där trätollorna är man ju spekulant på..skit söta! Som husägare måste det vara ett måste med tollor, eller hur??
    Stor kram till dig och hela familjen!

    SvaraRadera