Sidor

fredag 27 maj 2011

Häng på galgar

Det finns många härliga människor som skapar idéer (jag tror faktiskt inte att man bara "får" idéer- jag tror man till stor del skapar dom) och inte fullt så många som gör verklighet av dom.
Det finns en svenska, om bor iThailand, som har skapat och gjort verklighet av sin- och- tada!- henne ska jag berätta om nu :-)

Hon driver ett projekt i ett slumområde i Bangkok för att hjälpa kvinnor som bor där. De tillverkar underbara galgar som hon säljer vidare (många har gått till Sverige) och alla pengar går tillbaka till kvinnorna.
Galgarna är inlindade i fantastiska tyger och är superfina. De är inte bara fina (hade annars räckt långt för mig ;-)) det är också himla smart med tyg för glider ju inte kläderna av!

Genom att köpa Häng på Galgar hjälper du unga ensamstående mammor, mödrar med handikappade barn och kvinnor som av andra anledningar har svårt att försörja sig. De finns en film på deras sida på facebook som jag försökt kopiera hit, men lyckas inte. Gå in på FB, sök på "Häng på galgar" och kolla filmen! Som tur är kan jag iallafall visa bilder på galgarna!
Kolla in...visst är de fina?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar