Sidor

onsdag 25 maj 2011

Frozzypack

Hej!
Åkte till A6 efter jobbet idag...hade lite paket att handla till tre kalas barnen ska på i helgen. Fick lite köplust till mig själv också, konstigt...haha! Köpte 2 nagellack och 2 fantastiska burkar (tror iallafall det- har ju i ärlighetens namn inte provat dom än;-)) Har läst om dom på Olgas Rönnbergs blogg och även i senaste Elle interiör- burkar med lock som håller kylan- lysande! Perfekt till barnens utflykter och till mig när jag åker iväg över dan och inte har tillgång till kylskåp- nu kan jag ha med mig lite grejer ändå.
Såhär ser dom ut:
Jag köpte självklart en rosa och en orange!

Det är en svensk tjej som har uppfunnit dom.Här kommer ett litet utdrag från hemsidan:


Carolina Sundberg tröttnade på att skicka iväg sina barn till skolan med luncher som hon visste skulle hinna bli ofräscha innan det var dags att äta dem. Hon skapade Frozzypack; en unik matlåda med inbyggd kylning som håller maten fräsch och sval ända fram till lunch. Frozzypack kostar 150 kr och kommer att börja säljas på Designtorget 2011-04-04 och Naturkompaniet 2011-05-02 och finns i färgerna vitt, turkos, cerise, orange samt grönt.

Med Frozzypack håller sig maten kylskåpskall i upp till sju timmar i rumstemperatur. Matlådans lock innehåller en kylbevande gelé som efter tio timmar i frysen garanterar fräsch mat till lunch och senare. Frozzypack är en välkommen innovation för alla som vill ha fräscha luncher eller vistas mycket i naturen.

1 kommentar: