Sidor

onsdag 22 september 2010

Bio

Längtar efter att gå på bio, och inte vilken film som helst, utan Lyckan, kärleken och meningen med livet. Har premiär den 1 oktober. Fick biobiljetter av jobbet häromdagen så det passar ju utmärkt ;-)...
bild lånad av SF
Läste boken som filmen är baserad på för ett par år sen och tyckte den var superbra. Boken, som är en storsäljare, är skriven av Elizabeth Gilbert. Eftersom jag tyckte boken var så bra så har jag ju himla höga förväntningar på filmen...och det är ju inte alltid det där hänger ihop ...men med Julia Robert i rollen så borde det ju bli bra. Tror även Tuva Novotny har en roll i filmen. Såhär står det om boken på Adlibris:

Klockan är 3 på natten och Elizabeth Gilbert ligger på badrumsgolvet och gråter. Hon är drygt trettio, hon har en man, ett hus utanför stan, ett framgångsrikt jobb och försöker få barn - men hon är inte lycklig. En slitsam skilsmässa, en depression och en turbulent kärleksaffär senare bestämmer hon sig för att söka efter det hon verkligen vill med livet.
För att på allvar ge sig själv tid och utrymme för att finna sig själv bestämmer hon sig för att alldeles själv ge sig ut på en lång resa. I den här boken får vi följa med på hennes reseäventyr. Hon börjar i Italien där hon lär sig konsten att njuta, i Indien konsten att nå sinnesro och i Indonesien hitta balans. En intensiv, känslig och underhållande memoar om att finna sig själv och allt som kan hända när man tar ansvar för sitt eget välmående.
Org. titel: Eat, pray, love

bild lånad av Adlibris
Typisk Nettan-bok! Får nog ta och läsa om den..

2 kommentarer:

  1. Åh den här filmen vill jag se. Tror att jag har haft boken hemma men inte hunnit läsa den tyvärr...hrmm jag får satsa på filmen istället. Ha det superduper. Kram kram

    SvaraRadera
  2. Jag har boken på engelska om du känner för originalet :) Puss & kram

    SvaraRadera